Norsk innvandringspolitikk

N er jeg s irritert p den norske innvandringspolitikken at jeg bare m f det ut. Det er ikke slik at jeg er imot innvandrere, for jeg ser egentlig p det som en positiv ting. Vi trenger mte andre mennesker og andre kulturer. Problemet ligger vel egentlig i den norske stat. Ja, det var jo et sjokk...

De som i hovedsak lager trbbel av invandrerene er muslimer, men selvflgelig er det andre ogs. Blant annet har vi jo det muslimske omrdet, Grnland. Sist jeg sjekket var det et norskt omrde, med norske lover og regler. Ogs har vi jo han sombruker ytringsfriheten sin til forsvare drap p homofile (sjekk DB), men klager p at Dagbladet bruker ytringsfriheten sin til trykke karikaturtegninger av Muhammed. Dobbelmoral er bedre enn ingen moral...

Jeg tror ikke problemet ligger i at innvandrere og nordmenn har forskjellig kultur. Det er rett og slett at de kan gjre hva de vil komme unna med det. Og kanskje vi ikke er klare nok i hva som er rett og galt. Her er mine forslag til den norske stat burde gjre:
  • Fr de fr oppholdstillatelse skal alle ta norskkurs. Skal de bo i Norge m de kunne snakke norsk.
  • Gjr n i familien noe galt, skal hele familien sendes hjem (til f.eks 10 r etter godtatt oppholdstillatelse). S fr du se om det er verdt voldta den norske jenta...
  • Fr de fr oppholdstillatelse skal de lre norske lover og regler, og de skal skrive under p et papir hvor de godtar at de n er i Norge og her flger vi norske lover og regler.
  • De som ikke vil ta utdanning skal i jobb, med mindre de har noe form for handikap.
I tillegg burde Norge bli litt strengere. Ikke slipp inn s mange innvandrere, og gjr det lettere sende de tilbake. Selvflgelig skal de som trenger det, og som oppfrer seg, f lov komme til Norge. Men de som ikke oppfrer seg gjr at innvandrere fr et ufortjent rykte. De fleste innvandrere bringer med seg positive holdninger og kulturer. Men det er ogs noen f som ikke gjr det. Hvorfor skal vi nordmenn da betale for ha de her, nr de ender opp med voldta og banke opp den norske befolkningen?

Kjenner at det hjalp f det ut. Og jeg m bare fortelle at jeg er ingen form for rassist, og jeg har ikke noe i mot de fleste innvandrere. Det er bare de f, sure, gamle og grinete mannfolkene jeg ikke liker...

Hva mener du om den norske innvandringspolitikken?


Kommentarer

marthe

16.feb.2010 kl.09:47

hei, fin blogg, liker designet ditt :)

ha en fortsatt fin tirsdag da :DDD
Linda

16.feb.2010 kl.10:04

Jeg er ikke helt enig i at hele familien skal straffes om en gjr noe galt. Hver og en person i en familie bygger seg et nettverk, begynner p skole og fr venner, og da skal ikke alle straffes om f.eks en storebror ikke har lyst til innfinne seg med de norske lovene. Det hadde da ikke vrt riktig sende hele familien din i fengsel om din far, mor eller et ssken av deg hadde brutt loven?

Jeg tror ikke sprket er noe problem heller. Hvor skal Norge finne midler til norskkurs til alle, fr de i det hele tatt kommer inn i landet? De fleste lrer norsk gjennom skole, barnehage og jobb uansett. Dessuten ville ikke Norge kostet p norskkurs til alle om hele familier skulle sendes ut igjen dersom noen gjorde noe galt! Ting henger ikke helt sammen her.

Men jeg er enig i at noe burde strammes inn her i Norge : )
Gladlaks

16.feb.2010 kl.12:32

Jeg er sterkt uenig i ditt standpunkt om sende innvandrere tilbake til opprinnelseslandet sitt.

Ved lese mellom linjene i innlegget ditt hres det ut som om du er imot sure, kriminelle menn generelt. Det er mange nordmenn som passer til denne beskrivelsen.

Jeg syns alle som begr en kriminell handling skal f den samme sanksjonen. Og landsforvis er ingen egnet straff - hvordan skal verden g fremover dersom vi bare skyver problemene vres foran oss?
Frederic Bodin

16.feb.2010 kl.19:14

Jeg er helt enig i det meste her, ja ^^
MEA

16.feb.2010 kl.19:29

Enig med deg her.

www.M3AA.blogg.no - Filming og videoer. Hva slags videoer/kategorier nsker du fra meg?
<3 martinebugge

16.feb.2010 kl.19:31

problemet er bare at srlig muslimer KLARER ikke flge norske lover og regler, n sier de at vi skal vente oss et terrorangrep p grunn av karikaturtegningene, de sier de eier grnland, at homser burde drepes og at norske jenter br bli voldtatt i korte skjrt. SEND DEM HJEM :)
Ingvild flytter til Moss

16.feb.2010 kl.19:34

jeg er helt enig med deg : )
ingrid

16.feb.2010 kl.19:38

helt enig, klarer de ikke oppfre seg m de f en straff som svir. de er vel glad i familien sin, og burde klare holde seg til norske lover for spare dem for utvisning. nr de har lrt vre lover, s klart. du har utrolig gode synspunkt ser jeg :D

gladlaks: - hvordan skal verden g fremover dersom vi bare skyver problemene vres foran oss? n har det seg snn at det er ikke vre problemer, det er deres problemer som vi prver lse. s ingen skade skjedd om vi sender dem tilbake, det er deres problem vettu ;) bare mtte
Julie (:

16.feb.2010 kl.19:40

fint bilde :)

fin blogg

www.juulieas.blogg.no
aleksandra

16.feb.2010 kl.19:41

Jeg mener at nordmenn burde lre seg litt fra andre kulturer. Fiskeboller og julebrus blir altfor kjedelig i lengden!
Marita

16.feb.2010 kl.19:46

Hei, kjempe fin blogg !

Besk min :) www.mdee.blogg.no
JennyWiklund

16.feb.2010 kl.21:04

Utrolig st blogg! :)
Katharina

16.feb.2010 kl.21:41

sv; jo tusen takk :) Skjnner jo at det er litt sjokk for noen ja ;)

Ja, det er litt vanskelig nr han er borte, men sinnsykt godt f ham hjem igjen :)Men ellers har jeg det fint. Frste halvr var verst, bde det at han reiste og litt andre ting som skjedde, men n ser jeg veldig lyst p det :) Skal jo til Afrika i tre uker og deretter til Tsjekkia med klassen ;) ogs kommer Morten hjem igjen! :)

Hvordan gr det med deg da? :)
CathrinexCandyCane

17.feb.2010 kl.22:07

Jeg synes ikke at hele familien skal straffes, hva har de gjort galt? Eller jeg synes ikke noen skal bli kastet ut av landet i det hele tatt, hvis man gjr noe galt i Norge s fr man ta straffen i Norge. Utlenningene lrer jo sprket gjennom barnehager, jobb, skole og andre ting. Jeg synes ikke norsk kurs er ndvendig, men det er bra for dem som har lyst til det da. ;)

Det er ogs mangemange sure og gretne nordmenn, har bare mtt de jeg...
Nora

17.feb.2010 kl.22:16

CathrinexCandyCane: Ja, det er mange sure og gretne nordmenn ogs. De burde bli sendt til Island.

Poenget med sende ut hele familien er at for de fleste innvandrere betyr familien aller mest. Dermed burde de tenke over om det virkelig er verdt gjre noe galt. Kunne f.eks vrt at de ble sendt tilbake hvis personen begr 3 lovbrudd. Fengsel i Norge er jo ingen straff. De fr penger, bor bra og kan ta utdanning...
CathrinexCandyCane

24.feb.2010 kl.23:24

SV; Tenk hvis din onkel eller en kjr venn hadde gjort noe kriminelt. Synes du da de burde sendes til Island? Det blir helt feil for meg, det er jo kjempebra at de kan f utdanningen ogsnn i fengeselet. Da kommmer de seg i hvert fall videre med livet enn sitte i en stakkarslig celle i Irak eller Iran. Synes straffen skal skje i det landet som personen har begtt forbrytelsen. Et eksempel; Hvis for eksempel jeg da, er fra Russland. Synes du jeg skal sone straffen der og ikke det landet som jeg har begtt forbrytelsen?
Nora

25.feb.2010 kl.00:39

CathrinexCandyCane: Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at hvis du er fra Russland og voldtar norske kvinner gang p gang fordi de ikke kler seg etter det som er akseptabelt i Russland, DA skal du sendes til ditt eget land straffes der. Alle kan gjre en feil, og i blant gjr den feilen at man havner i fengsel. MEN hvis man gjr samme feil gang p gang og ikke ser p det som galt, og ikke klarer tilpasse seg nye lover, regler og normer, da m det jo vre noe annet man kan gjre som kanskje virker. Eller kanskje man ikke passer inn i det nye landet. Hvis jeg hadde flyttet til et muslimsk land, hadde jeg dekket meg til. Hvorfor skal ikke de som kommer hit da tilpasse seg?
CathrinexCandyCane

27.feb.2010 kl.21:10

SV; Jo, det er sant. Jeg er enig at det er forferdelig dumt at det er utlendinger som ikke flger norsk lov. Man burde lre seg tilpasse seg til samfunnet, men jeg synes fortsatt ikke at noen br bli kastet ut av landet. ;)
Skriv en ny kommentar
hits